keskiviikko 23. joulukuuta 2009

torstai 22. lokakuuta 2009

Piilopirtti-pihamökki

Piilopirtti on paremminkin pihamökki. Jos mulla olisi ihan oikeesti mahdollisuus pihamökkiin siitä tulisi likipitäen tälläinen, oma askartelu/paskartelu/rauhoittumis paikka. Verhot puuttuu ja haluan sinne vielä paljon lisää krääsää.

sunnuntai 18. lokakuuta 2009

Voi änkeröinen

Mulleko? Voi Kiitos.
Sain Maijalta tälläisen.

Saatuaan tämän palkinnon täytyisi tehdä seuraavat 7 kohtaa:

1. Kiitä sitä, jolta sait tunnustuksen.
2. Kopioi kuva ja liitä blogiisi.
3. Laita linkki, keneltä sait tunnustuksen.
4. Kerro seitsemän asiaa itsestäsi, mitä muut eivät vielä tiedä.
5. Anna tunnustus seitsemälle.
6. Linkitä nämä blogissasi.
7. Kerro näille seitsemälle tunnustuksesta

Kohtiin 4. ja 5. palaan myöhemmin.

Howard

Howard, mies minun makuun.
Howardin paikka on uudessa projektissa. Piilopirtti rakennetaan seinäkellon kuoreen.

perjantai 16. lokakuuta 2009

Elektroniikkaa

Oikein viihde sellaista

tiistai 6. lokakuuta 2009

Tyttölöiden kaa

Ollaan taas aloitettu kerho tapaamiset, meillä on pieni mutta inspiroiva porukka. Koko kesä on mennyt mineilemättä mutta kerhon myötä inspis alkaa pikkuhiljaa palailemaan. Kiitos Likat!

Ekalla kerho tapaamisella tehtiin kartongista kannuja, mulla kun niitä oli jo ennestään niin tein ämpäreitä ja kotona sitten vähän muutakin.Toisella kertaa tehtiin koreja, muutama muunnos leipäkorista valmistui vielä kotonakin.Pienet lipastot on tehty 1 mm vanerista, kiva matsku. Voi leikata saksilla ja on helppo työstää.

torstai 30. huhtikuuta 2009

Pöntöt

Pönttö kipinä tuli Hannalta.

tiistai 28. huhtikuuta 2009

Pistoksissa

Mikähän inspis tai ampiamalainen nyt on pistänyt kun valmista syntyy ihan ennen kuulumattomalla tavalla, nyt kahvila sai hyllyjä ja muutama lamppukin on löytänyt paikkansa. Lattian maalaus ei vaan edisty...

maanantai 27. huhtikuuta 2009

Lievää edistystä

Kahvila alkaa muotoutua, sinne on saatu mm. kalusteita ja kukkia. Kukat on kyllä laitettava kiinni hyllyille, pieni hönkäys ja kaikki on nurin. On kyllä kiva saada noita pikkujuttuja paikalleen, kaikenlaisia sälärasioita kun alkaa oleen vähän joka paikassa.Lääkärikin on vähän saanut tarvekaluja.

perjantai 24. huhtikuuta 2009

Kyläpahanen

Vitriinejä on 3, näistä se kylä pikkuhiljaa rakentuu...
Hyvä kun on monta rojektia, kun yksi tympii niin voi tehdä toista tai peräti kolmatta.
Tästä tulee jossain vaiheessa kyläkauppa, ainakin alakertaan, yläkerran kohtalo on vielä avoin.
Tämä on nyt ollut työn alla.
Yläkerrassa on odotushuone ja lääkärin vastaanotto, alakerrassa apteekki ja yhdistetty kahvila-kukkakioski. Lattian maalaus on nyt vähän vaiheessa, harmittaa kun menin maalaamaan noi valkoiset ruudut, puunvärisenä ois antanut vähän "väriä" kun kaikki on niin valkoista.
Koulu ja Mairen huusholli, tämä onkin jo vilahdellut aikaisemmin.
Muutama kukkakin on tullut väkerrettyä.

tiistai 17. maaliskuuta 2009

Äijän koti

Kun ei oikeen saa mitään uutta aikaiseksi niin täytynee esitellä jotain vanhaa. En sentään ihan ole joutilaana ollut, Äijä sai parven ja ikkunat "mökkiinsä" ja lattiat maalattiin ja siihen se varmaan taas tyssääkin koska seuraavaksi pitäsi tehdä portaat kerrosten väliin ja portaiden tekeminen on yök. Tässä on jo pikkasen mallailtu sisustusta.
Äijäkin on näköjään jo kotiutunut vaikka kaikki on ihan rempallaan.

sunnuntai 8. maaliskuuta 2009

Tampereelta

Terhin kanssa ampaistiin eilen heti aamusta matkaan Tampereen Taikasormet messuille. Kiva päivä ja ostoksiakin tuli tehtyä ihan kiitettävästi...

keskiviikko 4. maaliskuuta 2009

Herkutellaan

Miten voikin olla kaikki puhti ja into ihan nollassa, tuntuu ettei mitään saa aikaiseksi mutta pistetään nyt kuitenkin vähän suuta makeaksi.
Jäätelöt on kyllä ihan syötävän näköisiä vaikka itse sanonkin.
Porukat tekee ihania rautalanka vääntelyitä niin pitihän munkin sitten kokeilla ja joo... ei ole rautalankavääntely mun juttu.

lauantai 31. tammikuuta 2009

Sekalaisia

Enpä oikeen mitään ole saanut aikaiseksi: pari kannua lisää, HYRI- kerhossa on meillä on ollut koko talven teemana kylpyhuone ja sinne tarvikkeita; viimekerralla tein pari hiusharjaa. Vaaka on kirppislöytö ja tuolin on eksä tehnyt joskus vuosia sitten.

Ajan patinaa

Löysin tälläisen ohjelman millä valokuvista saa ihanan vanhan näköisiä.Kuva Mairesta työntouhussa, opettajana.

keskiviikko 21. tammikuuta 2009

Emalia + känttyjä

Tein muutaman kannun kartongista, noihin sinisiin tykästyin kovasti.
Nyt on kannuja joka lähtöön, vähän romattisempia versioita on koristeltu kiiltokuvilla. Ämpärin malli on matkittu Rosylta.
Massailu on kivaa olen siinä vaan tosi onneton, multa puuttuu värisilmä tai jotain, kaikesta mitä teen tulee kumman värisiä mutta nää leivät onnistu kyllä ihan hyvin ehkä aavistuksen liian keltaisia mutta multa loisto suoritus.

maanantai 5. tammikuuta 2009

Pientä ja tarpeellista

Mairelle muutama kapuska, ehkä tästä joutaa jokunen Äijällekin ja lisää huushollitavaraa Maire sai keittiöön munahyllyn
Kahvimyllystä on "hävinnyt" lasinen alaosa eli multa ei löytynyt sellaista kulmikasta kirkasta helmeä, tämä taitaa mennä Äijälle kun Mairen seinälle ei mahdu. Lakasinkone on aika tuhrusen näköinen, kuvat paljastaa ikäviä yksityiskohtia mitä ei livenä näy.