sunnuntai 9. maaliskuuta 2008

Ompelutarvikkeita

Jossain nukkis-sivuilla (en muista missä) oli nukkekotiin tehty tälläinen neulatyyny ja sellaisenhan minäkin halusin yrittää tehdä.
Olen muuten aika tyytyväinen lopputulokseen mutta olisi saanut olla vähän pienempi, nyt korkeutta 2,5 cm.
Keksin mielestäni hyvän idean tehdä lankarullia: pumpulipuikon varsi pätkitään sopivan mittaisiksi paloiksi ja päätä kuumennetaan ja litistetään jotain vasten. Varoitus! kuumennettu/sulatettu pää on tosi kuuma, siinä voi polttaa itsensä jos ei ole varovainen.

lauantai 8. maaliskuuta 2008

Tampereen tuliaisia

Käväsin sitten nukkekotimarkkinoilla ja kyllä siellä olikin kaikkea ihanaa, tässä mun saalis...Astiat Wooperilta, kristallikruunun aihiot Larissalta, nauhat; veden teko aine ja lakka Doloresilta ja ostin myös 2 pientä ämpäriä jotka jäi kuvasta pois enkä edes muista keneltä ne ostin. Paljon olisi ollut muutakin ihanaa ostettavaa mutta kun ei oo rahnaa toteuttaa kaikkia mielitekoja, no jäipähän sitten seuraavillekin markkinoille jotain ostettavaa.

Kerhossa

Hämeenlinnan nukkiskerhossa tehtiin koreja, mulla se jäi taas sen verran päälle että tein niitä muutaman vielä kotona.
Kerhossa oli kivaa ja porukka vaan lisääntyy ja sitten vielä lahjukset päälle, mä sain Hannan virkkaaman ihanan liinan ja kastelukannun jonka maalasin hopeella ja luovutin kuikelolle Tildalle, sen kädet kaipas jotain tekemistä ja on kuin tehty sitä varten.

lauantai 1. maaliskuuta 2008

Uutta Tilda rintamalla

Tämä rantaleidi lähtee työkaverin mukana eläkkeelle.
On tämä nävös, oikee kuikelo mutta..
.. kasvoi kauniiksi neidoksi.

Nukkis tekeleet

HY-RI nukkiskerhossa tehtiin kenkiä ja toisella kertaa pönttöuuneja.
Tämä menee merimiehen mökkiin, sisälle tulee vielä tuikkukynttilä.
Kenkiä en tietenkään saanut aikaiseksi kerhossa, nämä tein myöhemmin kotona.

Saanko esitellä Reinot, Ainot ja kookokengät
Sadesäälle Kontiot.

Uusi alku

Vuodatus tökkii sen verran että meinas mennä hermo siis uusi alku täällä..