perjantai 6. elokuuta 2010

Edistystä

Pieni korjaus edelliseen postaukseen: Markkinoilta tuli ostettua ihania juttuja mutta muiden plokeissa on esitelty vaikka mitä ihanuuksia joita minäkin olisin halunnut...

Mutta Forssan reissu poiki sentään pienen inspiksen, tässä uusimpia tekeleitä.

Lekuri / apteekki sai vähän välineistöä.
Purkissa iilimatoja, lääkäri suosii vanhoja perinteisiä parannuskeinoja.
"Puutarhassakin" on tapahtunut (puu esittää pihlajaa).
Samat riesat niin isos kun pieneskin koos, voikukka kasvaa vaikka kiven kolossa.
Äijä, entinen merimies ja kalastaja, on saanut uudet kalastus vermeet.
Katselee niin haikeena kauas ulapalle, merille tekisi mieli.
Mitenhän totä äijää sais vanhennettua, näyttää ihan pojan nappulalta vaikka on
mies parhaassa iässä n. 70 v.

tiistai 27. heinäkuuta 2010

Forssasta

Tulipahan piipahdettua markkinoilla.
Paljon kivoja juttuja jäi ostamatta, no seuraavalla kerralla sitten.
Uusi projekti aloitettu, koskahan sitä sais jonkun projektin valmiiksi asti?

tiistai 25. toukokuuta 2010

Hiljaiseloa

Nukkis rintamalla on ollut tosi hiljasta, inspis hukassa...
Jotain pientä kuitenkin, vanhat säilykepurkit on ihan hyviä säilytykseen.
Äijä sai uuden työkalupakin.
Leipälaatikko ja loota vaan.
Pihamökki on saanut vähän uutta ilmettä
ja Äijänkin kämppä on vähän edistynyt.

perjantai 26. helmikuuta 2010

Poukkoilua

Nyt on poukkoiltu huushollista toiseen ja räpelletty vähän muutenkin.

Äijä sai yhdet portaat.
Mairen veski remontti on vähän edennyt.
Sitten räpellyksiä, olkaa hyvä:




tiistai 19. tammikuuta 2010

Tuunauksia

Pienen kahvilan pitäminen ei ole mikään kultakaivos, varsinkin kun kukkamyynti siellä piti lopettaa tilan ahtauden takia. Joten kun sinne tarvittiin uusia kalusteita niin kaiveltiin vanhoja varastoja ja tuunattiin kalusteet uuteen uskoon.
Tämän ruokahuoneen kaluston olen ostanut joskus vuonna kivi ja keppi. Kauheet mutta siihen aikaan ei nukkekodintavaroita juuri mistään saanut ja kun sellaiset tuli vastaan ne ostettiin oli miten kamalat tahansa.
Iso pöytä pistettiin halki niin saatiin kaksi sivu pöytää, toinen kahvilan puolelle ja toinen leipomuspöydäksi. Pari pannunalustakin piti mosaiikeista värkätä.
Tuolit sai vähän niinku ranskalaisen ilmeen, takana oleva pöytä pitää vielä hio ja tietty asetella noi pikku hyllyt uudelleen.
Kuvaan on päässyt myös aika säälittävän näköinen nuken tekele.

lauantai 16. tammikuuta 2010

Kahvila

Vaihteeksi taas kahvilan kimpussa.
Sinne on rakennettu uusi tiski että saatiin myyntiin myös jätskiä.Massasta jätski ja karkki valikoimaa. Uuden tiskin taso on ihanista mosaiikkilaatoista.
Kahvilan kakut leivotaan itse.
Tarjolla on myös mansikka kiisseliä ja vohveleita kera hunajan.

lauantai 2. tammikuuta 2010

Uusi vuosi

Uusi vuosi toi tullessaan uusia perheenjäseniä, hylätyt ressukat.
Pihamökissä on niille uusi, hyvä koti.Uuden vuoden herkkuja.