torstai 29. toukokuuta 2008

Viher pipertelyä

Kukkia on kiva tehdä, Maire taitaa olla oikea viherpeukalo.
Osa toteutuksista on omasta päästä ja osan ideoista olen poiminut toisten blogeista.
Tässä vielä aika karun näköinen lehdetön puu, pitää vielä liimata siihen "muutama" lehti mutta toi lehdetön runko on kyllä mielestäni aika veistoksellinen. Kuva on koulun puolen ovelta ja paksuun oksaan tulee vielä keinu että pääsee lapset välkällä keinumaan.

Mairen hella

Mairen keittiö valmistuu pikkuhiljaa. Hella on muurattu ja pääsee vihdoin laittamaan ruokaa.

keskiviikko 21. toukokuuta 2008

Kirppistelyä

Mä en kovin usein tee kirppikseltä löytöjä mutta tässä kuitenkin muutama. Koko kasa yht. 3,90. Varsinkin noi kuksat on tosi ihanat.

Paperihommia

Viikolla töissä yövuorossa on monasti niin hiljasta että kerkee vähän askartelemaankin, sillon tulee useimmiten tehtyä paperista jotain kun ei tarvitse kuljetella paljon materiaalia eikä tarvikkeita. Tällä kertaa pari kannua ja vähän Mairelle makeisrasioita, pitäis vielä pyöräytellä massasta muutama konvehti laatikoihin sisälle.

Kerhoilua

Hy-Ri nukkiskerhossa tehtiin Tarjan opastuksella takkavälineitä, tässä mun näkemys asiasta.

Pientä ja tarpeellista

Nyt on jokin näpertelyinspis kun melkein joka päivä saa jotain aikaiseksi, tässä Mairelle MattoMikkoa ja pieni pakki siivoustarvikkeille.

Nämä menee luultavasti ompelimoon, teline pitseille ja pieni pakki vaikka ompelitarvikkeille.
Sipuleita pusseissa ja istutettuna purkkeihin.

perjantai 9. toukokuuta 2008

Tekeleitä

Ulla on tehnyt ohjeet ihanaan reppuun ja kassiin. Kassi vielä olikin kohtuu helppo tehdä mutta repun kanssa meinas tulla uskon puute.Klarissan kruunuaihiotkin on saanut helmet, näidenkin tekemisessä meinas mennä hermot. Ote lipesi jatkuvasti ja helmet ja metallirenkulat sinkoili ympäri kämppää. Kauniita ovat mutta on kyllä mun viimeiset kristallikruunut.

torstai 8. toukokuuta 2008

Mairen keittiö

Maire, siis opettaja on saanut nimen ja keittiön.Ja kukkakioski pari orkideaa.

torstai 1. toukokuuta 2008

Kakkuja ja kaktuksia

Innostuin taas massailemaan nyt vaihteeksi kakkuja tulevaan leipomo/kahvilaan.
Pari lakkakakkua, mansikka-, banaani ja hedelmäkakku, muutama kirsikkaviineri ja kokeilin vihdoin tota veden tekoainetta ja tein pari lasia appelsiinimehua.
Toi pitsiliina on virkattu kakkupaperi kun en paperista tekemällä saanut mieleisiä, samanlaiset on kaikkiin noihin kakkulautasiin.Massailin myös, en suinkaan kaktuksia vaan mehikasveja, toi kannussa oleva esittää rahapuuta. Hy-Ri kerhon kanssa tehtiin neulatyynyjä sen mun aiemman tekemän mallin mukaan mutta kun mulla oli niitä jo kaksi niin tein sitten sellaisen käsivarteen laitettavan mallisen (se on toi vaalee epämääräinen möykky rahapuun edessä). Kahvimyllykin on uusi tekele.